Thursday, May 26, 2011

(Tutorial) Change Highlight Color

بسم الله الرحمن الرحيم


Ingat aku da tido ke?? hahaaa... tgh pikir nak masukkan entri ape ni... kalo kite refer kat tajuk...agak2 korg paham tak ape maksudnye?? kalo xpaham meh sini aku TERANGkan~~ Menurut Kamus Kehidupan aku...Change Highlight Color bermaksud, apabila korg nak copy atau dlm bhsa budimannye 'CURIK' entri org len...korg mesti highlight dulu part mane y nak di copy,kan! Selalunye berwarna biru, kan! tersangatlah BIASE-BIASE jer...
so aku nak ajar...how to change it k...jom!! <--cam nak carik gado!

TENGOK BETOL-BETOL!!!
xsama macam selalu...



milkbottleemoticon
ape yg len eah??

Pergi kat --DASHBOARD > DESIGN > EDIT HTML--
cari perkataan ni

]]></b:skin>

aku tau susah nak cari...tapi bagi memudahkan mengkome sume...
aku suggest korg tekan CRTL+F untuk cari then paste kat search box tu perkataan di atas.
kan da jumpe~~

Lepas tu...copy code ni lak...byknye nak kena copy kan~



::-moz-selection {
background:#000000;
color:#FFFFFF;
}

::selection {
background:#000000;
color:#FFFFFF;
}


Paste kat ATAS... diulangi ATAS code ']]></b:skin>' tdi tu...
Merah untuk warna tulisan semase d highlight.
Kuning lak untuk background semasa hightlight . 
Save---- DONE!!!

Kalo nak pilih warna2 len...sile la klik kat sini yea....

Sekian utk hari ini... 
MUNGKIN~~~
TAluvFA4eva

No comments:

Post a Comment