Saturday, April 21, 2012

Tutorial: Cara Nak Pasang Widget Audio (lebih dari 1 lagu) dlm Blog

بسم الله الرحمن الرحيم


Pergh... da lama siot tak update blog... keja byk nor le katekan... (sedangkan layan pesbuk je kojenye)...

Ni pon nafsu nak mengupdate blog dtg sebab si Bella tu suruh aku mekapkan blog dia...

Kalo tak jgn harap le aku nak bukak blog ni....(he'eh!!)



Kali ni aku nak ajar camne nak masuk/pasang widget audio... Kadang2 org suke nak letak macam2 lagu kat dalam blog dia
(sedangkan xde sape nak lepak lama2 dlm blog dia tu pun)





Cam yang korang bleh tengok kat belah kanan ni...aku pakai widget MixPod... sebab ape aku pilih MixPod??



1. sebab boleh pilih skin player, design pun boleh blah le masing2.

2. pastu bleh tukar warna...matching la sket ngan background korang...xde la cam sampah je kat dalam blog    
    korang tu... (ye dak?!!)
3. yang paling aku suka, ia support playlist. Dan...boleh tukar2 lagu... kalo da boring bleh tukar lagunye..


Ok! Ikut le direction kat bawah ni...senang je kot...kalo xpaham tanye...idaknye aku nak memarah...aku bukannye gile nak marah sesaje...

  1. Sign up akaun MixPod dulu... (sign up guna fb pun xpe)
  2. Then, korang dah bleh buat PlayList baru dgn klik “Create Playlist”. pastu "Search Music". Nanti dia akan carikan lagu yang korang nak tu... (kalo xde, nasib le yea..nak buat camne...hehee). Kalo korang dah puas ati ngan lagu tu...tekan button "+". Lagu tu akan masuk dlm playlist korang.
  3. Bila dah puas ati ngan langkah ke-2, pergi plak ke Customize. Kat sini korang bleh skrin. Slain tu korang bleh edit Colors & Styles dan Settings sebelum letak kat blog.
  4. save PlayList korang dengan klik “Save Playlist”. Isi la nama PlayList dan genre playlist korang tu (bantai je) then klik “SAVE (Get Code)”.
  5. Nanti keluar plak page baru...tulis Myspace la, FB la..mcm2. Macam korang nak masukkan dalam blog, just pilih "Blogger", pastu ikut la arahan yg dia dah bagi....


ENJOY!!!

TAluvFA4eva

No comments:

Post a Comment